Інтерв'ю Дуайта Родена для журналу Vogue
19.01.2014

На екрани виходить кліп-тизер до балету «Великий Гетсбі», який готується за підтримки українського Vogue. На зйомках кліпу з прославленим хореографом Дуайтом Роденом поспілкувалася Валентина Клименко.

На жовтень у Києві, Санкт-Петербурзі та Нью-Йорку запланована велика балетна прем'єра – «Великий Гетсбі» під керівництвом Дениса Матвієнка. Перекласти класичний роман про золоті 1920-ті мовою балету належить американському хореографу Дуайту Родену.

Він створював програми для Cirque du Soleil, номери для шоу Ленні Кравіца та Принца, постановки для голлівудських фільмів і танцювальних реаліті-шоу. Дуайт Роден уміє змішувати вуличний танець із класичним і має впоратися з химерно змішаною командою «Великого Гетсбі» (композитор – Костянтин Меладзе, прем'єр – Денис Матвієнко, солісти з Маріїнського театру й танцівники з інших труп, чиї імена стануть відомі після весняного кастингу).

Він добирає «гнучких» танцівників. «Ми шукаємо тих, кому є про що висловитися за допомогою руху, у кого є власна точка зору. Пристрасть. Це дуже важливо. Звісно, їм треба бути різнобічними. Мати гарну класичну техніку, але також вміти виходити за її межі, – говорить Роден. – Це буде шоу. Сучасний танець, класичний – я хочу створити відчуття театральної рок-опери. Мені подобається змішувати, моя мета – поєднати різні світи».

Він приїхав до Києва для зйомок тизера до майбутнього балету. Режисер Алан Бадоєв зняв кліп із Денисом Матвієнком та співачкою Поліною Гагаріною, щоб підготувати публіку до «Великого Гетсбі». У лютому кліп виходить на музичні телеканали.

The New York Times назвала Родена найзатребуванішим хореографом сучасності. Цього року трупа Complexions, яку він створив разом із блискучим танцівником Дезмондом Річардсоном, відсвяткує 20-річчя. Балетом Дуайт почав займатися в 17. Зараз 50-річний Роден думає не тільки про те, що поставити до ювілею, а й про можливість станцювати самому. Він критично відгукується про власну форму, висловлюючи вголос сумніви, чи треба оголювати так багато тіла на фотографіях, але вся наша група відзначає чудові рельєфи та відмінний тонус людини, яка розсунула межі світового балетного мистецтва.

Роман Фіцджеральда «Великий Гетсбі» переживає чергову хвилю популярності. Роден, відзначаючи благодатний візуальний ґрунт, каже, що для нього цікава внутрішня історія ексцентричного Джея Гетсбі, його самотність. «Він схожий на багатьох із нас, на наше сьогоднішнє видирання до верхівки життя в гонитві за успіхом. Ти живеш у достатку, начебто все маєш і хочеш ще, але в той же час відчуваєш якусь порожнечу. Я хочу висловити повагу тому часу, у якому і про який було створено роман, – золоті 1920-ті, але й розвинути цю історію. Я хочу показати, що ця історія вічна, а значить, актуальна».

Цікаво, що в нього вийде, адже Роден відомий своєю любов'ю до абстрактного танцю. Хореограф зізнається, що, поважаючи сучасне мистецтво, застряг на улюбленому Пікассо. «Я добре розумію абстрактну природу його робіт. Мені подобається те, що в них є багато деталей. Дуже багато деталей. А я люблю деталі». У Києві, каже, ще не відвідував ні музеїв, ні галерей. «Я запитував у Дениса, як тут ідуть справи з сучасним мистецтвом. Я хочу знати це, тому що все більше й більше працюю в Україні та Росії. У цих двох країнах я відчуваю теплоту й симпатію аудиторії. В Америці смак до балету набутий: американці більше люблять спорт. Тут ця традиція існує дуже довго, а це важливо».

Джерело: vogue.ua