Прем'єра балету "Великий Гетсбі" в Петербурзі відбулася з аншлагом
14.11.2014

У Петербурзі відбулася російська прем'єра балету «Великий Гетсбі»

Режисер-постановник — Дуайт Роден. Один із найтитулованіших голлівудських хореографів зібрав унікальну трупу: солістів запросили з Росії, Америки та України, а замість декорацій запропонували відеоінсталяції. Олександр Чуєв зазирнув за лаштунки.

Великий Гетсбі. Ця історія могла статися де завгодно, не обов'язково в Америці 20-х років. Універсальний сюжет про великі гроші, про велике кохання і великий надії. Адже всі хочуть бути багатими й знаменитими. І, звичайно, коханими.

Прем'єра балету стала доречною. У непростий час із точки зору світової політики творчий колектив «Великого Гетсбі» показує, як можна працювати разом, як можна разом створювати нове популярне мистецтво. У постановці брали участь майстри відразу з декількох країн.

Денис Матвієнко, виконавець головної ролі: «Наш проект міжнародний, якщо поглянути з усіх боків. Бо в нас у балеті беруть участь і солісти Маріїнського театру, і солісти балету Комплекшенс (Нью-Йорк), і українські солісти — більшість»

Спеціально для цього балету сучасну й класичну хореографію взявся поєднати один із кращих американських хореографів Дуайт Роден. Він ставить шоу Цирку дю Солей, Принца, U2, Лені Кравіца, а також танцювальні сцени для голлівудських фільмів. Роден вторить головному герою — мовою мистецтва ми відразу розуміємо один одного.

Дуайт Роден, хореограф: «Мова танцю універсальна. Зрозуміло, що в російських та українських танцівників більше класичної школи, але всі мої американські танцівники теж пройшли класичне навчання. І хоч усе-таки школи різні, але коли вони збираються в танцювальному класі, вони швидко знаходять спільну мову».

Музику для нової постановки написав відомий композитор популярного жанру Костянтин Меладзе в співавторстві зі своїм аранжувальником Юрієм Шепетою. Дебют в обох. Шепета дебютує як співавтор, Меладзе вперше пробує себе в серйозній класичної роботі.

Дуайт Роден, хореограф: «Я абсолютно задоволений музикою. Костянтин розуміє, як передати музикою історію, вона цілком танцювальна. І найважливіше, там є маса посилань на 20-ті роки, на великий джаз, але там багато й сучасного»

Цей балет витканий за останнім словом техніки. І не тільки танцювальної. Персонажі фіцджеральдівської історії виступають на тлі відеоінсталяцій. Їх творці спільно з Дуайтом Роденом розщепили на атоми кожен епізод і характер героїв, щоб вивести оригінальні відеообрази. На наших очах пишеться історія сучасного мистецтва.

Ігор Стеколенко, творець відеооформлення: «Я не пригадаю аналогів. Це буде дуже сміливо сказати, що це новий винахід, але в цьому особливий характер є — і глядач може це відчути»

Олександр Чуєв, кореспондент: «Від класичного балету тут залишилися тільки пуанти. Творці сходяться в думках: на оцінку глядача буде представлено новий жанр. Вийшла дуже цікава комбінація: хореографія від найчастіше запрошуваного танцювального постановника сучасності, музика визнаного російського поп-композитора, замість декорацій — відеоінсталяції і, звичайно, концертний зал — несподіване місце для балету. Подумати тільки: оркестр сидить у партері.

Уже тепер можна сказати: російську версію «Великого Гетсбі» зустрічають аншлагом. На прем'єрі в Петербурзі жодного вільного місця. Уже сьогодні на артистів чекає столиця. Потім «Великий Гетсбі» відправиться до Європи і на батьківщину — до Америки.