Костянтин Меладзе про проект The Great Gatsby
29.04.2014

Костянтин працює над написанням музики до хореографічної версії знаменитого роману Френсіса Скотта Фіцджеральда "Великий Гетсбі" у співпраці з українським танцівником, зіркою світового балету Денисом Матвієнком та американським хореографом Дуайтом Роденом.

Костянтине, ідея створити такий спектакль дуже яскрава. Уже зараз зрозуміло, що балет буде вельми неординарним. Як він виник?

Ми починали обговорювати й міркувати про це ще восени 2012 року. Спочатку було лише бажання об'єднати зусилля мої та Дениса Матвієнка, але не було якогось конкретного сценарію. Поступово ми прийшли до ідеї постановки балету за мотивами роману "Великий Гетсбі". Цей твір зміг об'єднати американського хореографа Дуайта Родена, який вважається одним із найбільш затребуваних і модних хореографів сучасності, Дениса Матвієнка з його особливостями як танцівника, який працює і в сучасному, і в класичному балеті, ну, і мої. Я зовсім, можна сказати, тут стороннє тіло.

Чому чужорідне?

Мене запросили написати музику до балету, чого я в житті ніколи не робив. Напевно, саме через це я і взявся за роботу. Звичайно, не відразу. У мене неймовірно щільний графік, велике завантаження, тому я довго не наважувався взятися за "Великого Гетсбі". Але мені було дуже цікаво. Я завжди намагаюся братися за щось нове, за "не свій" жанр. Адже перейматися розвитком одного м'яза – це нудно й веде до надриву. Я все життя присвятив естрадній музиці, іноді пишу для кіно, що зовсім не схоже на те, що я роблю в шоу-бізнесі, ну, і кілька разів пробував себе в мюзиклах. І ось тепер балет. Один акт уже майже написаний, другий буде готовий до липня, а далі підуть репетиції в Пітері. Саме там буде проходити весь постановочний процес, оскільки Денис Матвієнко зараз живе і працює там, і більша частина артистів теж буде з Санкт-Петербурга. Прем'єра відбудеться вже в жовтні.

У вас яскрава інтернаціональна команда.

У даному випадку вельми символічно, що тут поєднуються три країни і три культури. Авжеж, так вийшло, що проект міжнародний не тільки з географії планованих концертів, а й за складом учасників: хореограф Дуайт Роден – американець, виконавець головної ролі й арт-директор Денис Матвієнко – українець, який працює в Росії, і я – українець. Країни, які зараз перебувають у дивовижному стані одна стосовно іншої в даному випадку об'єднуються для того, щоб створити щось високе, креативне й позитивне.

Тобто зараз у вашому житті етап, коли ви сидите й пишете симфонічну музику?

Так. Цей процес візуально не яскравий. Просто сидиш і пишеш. Яскраво буде потім, коли ми почнемо репетирувати в Києві з оркестром, а в Пітері з трупою.

Створюючи музику до балету, ви маєте справу зі стилізацією музики 20-х, а раніше мали такий досвід у серіалі "Відлига" з музикою 60-х. Цікаво, напевно заглиблюватися і переосмислювати ретро?

Так, я ще відзначив би музику 50-х, яку ми створили з Валерієм Тодоровським для фільму "Стиляги". Щоразу це щось зовсім не схоже на те, що я робив до цього, і це добре. Що ж до "Великого Гетсбі", то музика 20-х буде там проходити тонкою ниточкою, інакше це були б суцільні біг-бенди.
А мені хотілося більше симфонічної музики, бо висока ймовірність, що цей балет йтиме на сцені Маріїнського театру. Це накладає на мене певну відповідальність за дотримання жанру. Чітких уявлень, що з цього всього вийде, у мене немає, занадто багато, здавалося б, несумісного складається разом. Але я знаю одну річ: коли дилетанти беруться за якусь справу, часто виходить вельми цікаво й ненудно. Я можу подивитися на балетний жанр збоку та внести в нього щось свіже. Уявляю, яке заперечення це може викликати в балетоманів та цінителів класичної музики. Але ми намагаємося розширити коло любителів балету, які до цього відвертали від нього ніс і вважали, що цей жанр занадто елітарний. Для цього ми створюємо постановку, яка може йти не тільки в театрах, але й на великих майданчиках.

Ви шукали натхнення в класичному балеті?

Недавно я побував на бенефісі Дениса Матвієнка в Києві. Я був уражений. До речі, саме цього вечора я прийняв рішення взятися за написання музики до балету. Після цього побував у Віденській опері, де подивився "Лускунчика". Зараз багато вистав переглядаю в Інтернеті. В основному це класичний балет. Коли отримувати натхнення, то від першоджерела. Це приголомшливе мистецтво. Воно сучасне та яскраве й доречне в наш час. Можливо, через якісь забобони воно має славу немасового та надто елітарного. Я впевнений, що любителям легкого естрадного жанру балет теж буде зрозумілий і приємний.


Читати повністю