Дуайт Роден: Моя мета - розповісти історію, не змінюючи сюжет
22.07.2014

У Родена есть его балетная труппа в Америке — Complexions Contemporary Ballet, которая за 20 лет существования несколько раз объехала с гастролями земной шар, а в прошлом году впервые выступила в Украине
Фото: Олександр Медвєдєв
 
Американський хореограф Дуайт Роден, який ставить у Києві балет Великий Гетсбі за участю українців, росіян та американців, розповів НВ про свій театр під час війни.
Американець Дуайт Роден – постановник сучасного танцю, чия творчість має надзвичайний попит серед сучасників, два місяці житиме в Києві.
Роден приїхав до української столиці, щоб поставити балет за романом Френсіса Скотта Фіцджеральда «Великий Гетсбі» з українською зіркою Денисом Матвієнком у головній ролі.
Автором музики до балету за одним із найвагоміших творів американської літератури став українець Костянтин Меладзе. А Роден уже починає набирати танцівників із Росії, України та Америки.
У нього є також власна балетна трупа в Америці – Complexions Contemporary Ballet, яка за 20 років існування кілька разів об'їхала з гастролями земну кулю, а минулого року вперше виступила в Україні.
Також Роден займався постановками танців для шоу світових знаменитостей на кшталт американського ритм-енд-блюз артиста Прінcа та його співвітчизника Ленні Кравіца. Хореограф працював і над кількома проектами найбільшого цирку світу Cirque du Soleil.
Тепер до його послужного списку входять «Великий Гетсбі» та Київ.
- Ви не боялися їхати до Києва?
- Чесно —  боявся. Звичайно ж, були сумніви, і я запитав у [продюсера балету] Альони Матвієнко, чи безпечно тут, і вона відповіла: абсолютно. Я їй довіряю.
Я приїжджав до Києва на початку грудня для зйомок відеокліпа для балету, тоді демонстрації на Майдані тільки починалися. Розумів, що ситуація загострюється. Після такого першого знайомства з українською політичною обстановкою регулярно стежив за новинами. Але в американських новин усе-таки є свої особливості, і я не був упевнений у тому, що вони досить правдиві й точні.
- Чому вирішили брати участь у проекті «Великий Гетсбі»?
- У першу чергу через Дениса [Матвієнка], із яким давно знайомий. Він відмінний артист, я ставив номери для нього та його дружини Анастасії. Коли минулої весни я приїхав до Києва зі своїм колективом Complexions, познайомився з Оленою. Ми обговорювали різні ідеї, і мені здалася захоплюючою пропозиція перетворити історію Джея Гетсбі на балет.
- Чим ця постановка актуальна для української та російської публіки?
- Не думаю, що для України чи Росії вона більш актуальна, ніж для когось іншого. Просто це позачасова історія про самотність і нерозділене кохання. Цей бік людської сутності завжди цікаво досліджувати.
Крім того, це своєчасна історія, тому що 1920-ті роки були вкрай нестабільним в економічному плані періодом, божевільним часом, коли люди боролися за власну незалежність. Жінки тоді вперше почали палити та отримали право голосувати. І це був час надмірностей.
- Під час роботи над балетом ви плануєте експериментувати чи орієнтуватися на зрозумілу хореографію та комерційний успіх?
- Думаю, хореографія буде зрозумілою, адже моя мета - розповісти історію, не змінюючи сюжет. Утім, танець абстрактний за своєю суттю, адже в ньому немає слів, тільки музика, рухи і дизайн. Сподіваюся, рухи будуть інноваційними, але історія залишиться незмінною.
- Скільки танцівників візьмете до свого проекту?
- У кордебалеті буде по десять чоловіків і жінок, ще вісім солістів. Крім Дениса, провідні танцівники ще не затверджені.
- Чи є якісь труднощі в підготовці балету, якщо врахувати, що між Україною та Росією розгортається збройний конфлікт?
- Я тут не живу, тому не знаю. Але в мене є друзі як в Україні, так і в Росії, і я усвідомлюю, що відбувається. Але справа ж у тому, що люди, приходячи до театру, залишають усе зайве поза його стінами.
Настає момент, коли вони просто насолоджуються мистецтвом, музикою, танцем. Я вірю в те, що мистецтво здатне встановлювати зв'язки між людьми. У якомусь сенсі воно цілюще.
Автор: Оксана Мамченкова
Журнал "Новий Час"