АЛЬОНА МАТВІЄНКО ПРО БАЛЕТ "Великий Гетсбі"
13.06.2014

Сукня з віскози, Diane von Furstenberg; кліпси з металу, прикрашені стразами, Dolce & Gabbana, браслет із металу, прикрашений стразами, Tom Binns

Зазвичай продюсер Альона Матвієнко балетні вистави в Україну привозить, але цього разу буде навпаки: український балет «Великий Гетсбі» вона має намір показати всьому світу. Про це Альона розповіла Валентині Клименко.
 
Балетний продюсер Альона Матвієнко – сестра «короля танцю» Дениса Матвієнка, єдиного в світі володаря чотирьох Гран-прі міжнародних конкурсів артистів балету. Коли Денис став зіркою світового масштабу й почав задихатися під вантажем проблем із візами, контрактами та графіками, Альона вирішила йому допомогти. Економіст за освітою, вона стала його агентом і взяла на себе всі організаційні проблеми, залишивши братові лише творчі. Із часом вони почали створювати спільні проекти, і поступово Альона Матвієнко прийшла до продюсування. Бізнес-ризиками вони діляться по-братськи: «Останніми роками всі наші спільні проекти – це наші спільні гроші, ми разом вкладаємо й разом отримуємо. Або не отримуємо – теж разом. Тому наші ризики розділені 50 на 50».
Сьогодні вона переймається своїм найбільш амбітним проектом – постановкою балету «Великий Гетсбі», прем'єра якого запланована на жовтень 2014 року. «Мені хочеться, щоб «Гетсбі »прожив довго, щоб він був однаково затребуваний і в нас, і в Європі, і в США, щоб він органічно виглядав і на сцені Маріїнки -2, і в Лас-Вегасі у форматі туру – чом би й ні? Тому ми залучили успішних персон із різних сфер: тут і шоу-бізнес в особі Костянтина Меладзе, і Дуайт Роден із його досвідом постановника, і поп-зірка Поліна Гагаріна, і Денис, і танцюристи класичної школи. Швидше за все, це буде демікласика. Програма-максимум, щоб наші вистави відвідували люди, які люблять ходити в кіно, на Мадонну, у Великий театр – до речі, спеціально для телебачення був знятий рекламний відеокліп. А охоронцям чистоти жанру, раси та іншим фанатам все одно ніколи не догодиш ».
Коли Олена й Денис прийняли рішення про створення якогось балетного проекту, який би  а) потряс світ; б) заробив грошей; в) показав нові грані таланту Дениса Матвієнка і домовилися з Костянтином Меладзе про музику до балету, а із засновником і керівником Complexions Contemporary Ballet Дуайтом Роденом про хореографію, постало питання про сюжет, у якому головним героєм був би чоловік. У кастингу брав участь навіть «Портрет Доріана Грея» Оскара Уайльда, але зупинилися на романі Френсіса Фіцджеральда. «Дуайт був щасливий, – каже Альона. – Для американців «Гетсбі» – це їх усе, як для росіян «Війна і мир». Коли Дуайт писав лібрето, він підбирав цитати з книги, які особливо важливі для розуміння вистави».
Ще Альона вважає дуже важливим зберегти культуру відвідування театрів. «Я виросла за лаштунками, але на спектакль завжди одягалася дуже ошатно – ми з мамою готували сукні, прикраси, туфлі, рукавички, театральні сумочки. Я добре пам'ятаю себе у віці від 15 до 19: розвал Союзу, повна плутанина з роботою, грошей немає. Я не мала одягу на кожен день, але завжди мала, що надіти до театру. І сьогодні іноді, відвідуючи оперу, я розумію, що помітна серед інших: часто люди йдуть на виставу після роботи, але мені хочеться цього дрес-коду в підлогу. Я впевнена: культура походу в оперу повинна бути збережена. Коли я приїхала до Ла Скала на прем'єру «Сплячої красуні», Денис попередив, що тут дрес-код – black tie. Підходячи до театру, я завмерла від краси: навколо вогні, блиск коштовностей, чоловіки в смокінгах і метеликах, жінки у вечірніх сукнях, навколо будівлі – шлейф парфумів. Ти відчуваєш себе королевою серед королів ».
У продюсерського фонду «Софіт», яким керує Альона Матвієнко, ніколи не було проблем із продажем квитків, тому що в Україні сильний глядацький голод на хороші балетні вистави. За останні три роки «Софіт» представив 17 проектів: прем'єри з Ніною Ананіашвілі й трупою Тбіліського театру опери та балету ім. Захарія Паліашвілі, сучасні балети Quatro і Radio & Juliet, поставлені спеціально для Дениса Матвієнка, проект «Королі танцю. Opus 3», вечір балету« Діалог».



Плаття з поліестеру, PAROSH; кліпси з металу, прикрашені стразами, Dolce & Gabbana; браслет із металу, прикрашений стразами, Tom Binns
Фото: Mary Semenchenko
Стиль: Olga Yanul
Зачіска: Theo Dekan
Макіяж: Vitalia
Виробництво: Valentina Tarkovskaya
 
http://www.vogue.ua